Total Pageviews

Monday, January 28, 2013

Innuendo


Gua tak penah naik motor dengan lelaki. Sebab adik beradik gua semuanya perempuan. Tapi gua penah lah naik motor dengan pakwe sejak lahir gua. Cuma yang gua stress kalau naik moto dengan pakwe sejak lahir gua ni adelah dia makan space banyak. So bontot gua pun macam malu-malu je nak duduk atas motor tu.

Haritu gua teman pakwe sejak lahir gua ni pergi pasar beli barang. Disebabkan gua ni memang dari dulu merupakan pengekor setia pakwe gua ni, gua pun teman lah. Alah, toksah puji, gua tau perbuatan gua ini romantik.

Macam biasalah.. pakwe gua yang ni kalau bawak kereta macam nyawa penumpang kereta tu ada semilan. Memang gua mewarisi perangai pakwe sejak lahir gua ni. Adelah sorang mamat ni potong kereta pakwe sejak lahir gua macam kilat. Peh, awek dia kemain tonggek atas motor tu. Satu benda je lah gua nak tanya eh kat orang-orang yang naik motor tonggek-tonggek ni, apa tak sakit ke pinggang lu pose cemtu atas moto? Gua tengok pun rasa macam pinggang gua pulak yang nak cabut.

Ok lah. Gua bukan nak cakap pasal orang tonggek sebenornya. Gua nak cerita pasal pakwe sejak lahir gua ni. Lu jangan main-main, gua dalam mood garang ni.

Gua kalau naik kereta dengan pakwe gua ni, benda pertama yang dia akan tanya adelah, "kalau dia mati nanti, apa gua nak buat?" Gua selalu mention soalan ni kalau cerita pasal pakwe sejak lahir gua.

Soklan macam ni gua dah lali dah. Memang dari gua kecik-kecik sampai besor macam gajah pun pakwe sejak lahir ni suka tanya soklan begini. Kalo soklan cemni keluar dalam exam, gua yakin, gua dapat markah penuh.

Tapi masa dulu gua jawab, gua akan cari orang mintak tolong, telefon bomba, telefon ambulans, telefon lah sesiapa sahaja yang gua hafal nombor dia. Tapi haritu pakwe sejak lahir gua tanya, gua tak jawab macam biasa gua jawab. Gua selamba je jawab,

 "kalo mati, apa boleh buat. Kita redhoooo jerrr.." 



Pakwe sejak lahir pun pandang gua.

Gua pun pandang pakwe sejak lahir gua.

Sentap terus pakwe sejak lahir gua ni.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




Ok lah, ok lah. Sayang pakwe sejak lahir ini. Kekeke.




No comments: